Ce trebuie știut când alegi spațiul comercial

Ești pregătit să dai startul noii tale afaceri? Ai toate detaliile puse la punct, însă îți lipsește spațiul în care să îți desfășori activitatea?

 

Nu-i nimic. Dacă vrei să închiriezi un spațiu comercial, însă nu știi care sunt criteriile pe care trebuie să le iei în calcul, pentru a alege locul cel mai bun, noi îți venim în ajutor.

În acest articol, îți voi prezenta pas cu pas, lucrurile pe care trebuie să le verifici, atunci când vrei sa închiriezi un spațiu comercial pentru afacerea ta.

Sunt câteva aspecte de care este bine să ții cont, înainte de a te apuca să semnezi contractul de închiriere al spațiului comercial.

Iată mai jos care sunt acestea:

Structura locației și dotările ei

Un prim lucru pe care trebuie să îl verifici, sunt chiar condițiile cu care spațiul comercial de închiriat, vine în dotare. Asigură-te că acestea corespund cerințelor tale, atât din punct de vedere al dimensiunii locației, cât și al compartimentării lui.

Dotarile
Caracteristicile fizice ale clădirii, trebuie să se potrivească sau să fie adaptabile, cu afacerea pe care o vei desfașura.

De exemplu, dacă vrei să deschizi o cafenea, ai nevoie de un spațiu care să aibă minimul de dotări pentru o bucătărie, altfel, va trebui să convingi proprietarul să facă modificari sau să le realizezi chiar tu.

Cabluri de comunicare

În prezent, un aspect foarte important pentru multe afaceri, îl reprezintă existența unei linii telefonice moderne și a altor linii de date necesare activității.
Atunci când analizezi un spațiu comercial, înteresează-te dacă acesta este conectat la o rețea de fibră optică sau la alte rețele de internet, cu trafic ridicat.

Interesează-te și dacă pot fi schimbați furnizorii serviciilor respective, în caz că îți dorești acest lucru.

Electricitate și aer conditionat

Verifică dacă spațiul comercial pe care dorești să-l închiriezi, poate furniza suficientă energie electrică pentru necesitățile afacerii tale, atât la numar de prize, cât și la capacitate.

Dacă vei avea mașini sau utilaje care consumă mult, află cât consum poate suporta rețeaua electrică respectivă și dacă exista un generator pentru cazurile în care se va întrerupe curentul.

Analizează dacă locația are aer condiționat, și în ce condiții poate fi folosit.

Regulamentul zonal

Chiar dacă spațiul comercial pe care l-ai găsit, se potrivește activității tale, este posibil ca activitatea desfasurată de firma ta să nu fie acceptată în regulamentul zonal.

Nu semna un contract de închiriere de spații comerciale sau birouri, înainte de a fi sigur că poti să îți desfășori activitatea în acel spațiu.

Locația spațiului comercial

Un alt aspect preliminatoriu, pe care îl poti verifica încă de la citirea anunțului de închiriere al spațiului comercial, este locația.

Este obligatoriu să alegi o locație intens tranzitată, cu cat mai mult trafic, astfel încât să fii vizibil.

Succesul afacerii tale este strâns legat de poziția pe care o alegi pentru activitatea pe care urmează să o desfășori.

Dacă te gandești să deschizi un fast-food, o farmacie, sau chiar un magazin, este foarte important ca spațiul comercial să fie central, sau poziționat în zone cu o densitate a populației destul de mare.

 

Aplică același principiu, și dacă activitatea ta se va desfașura într-un spațiu comercial mic.

Totodata, nu îți recomand să deschizi un magazin cu produse de lux și foarte scumpe, într-un cartier în care locuiesc oameni cu venituri mici și medii. Aceștia nu își vor permite probabil, să cumpere de la tine.

Chiria spațiului comercial

Ai trecut de pasul unu și doi. Ai găsit locul potrivit pentru business-ul tău. Ai verificat dotările locației iar pentru început, consideri că este compartiment bine.

Va trebui să faci doar câteva ajustări, fără ca acestea să fie foarte anevoioase, sau care sa implice costuri prea mari.

Însă este foarte important ca acum, să te gândești la partea financiară.

Din cauza contextului economic în care ne aflăm, foarte mulți proprietari sunt tentați să ofere perioade contractuale de un an de zile, cu opțiunea de renegociere, pe când clienții, ar prefera o perioadă mai lungă, cu o rată a chiriei în avantajul lor.

Bineînțeles că perioada de închiriere, se discută și în funcție de obiectul de activitate pe care firma ta îl va avea, sau de istoricul tău pe piața comercială.

Fa-ți un plan financiar și nu uita, poți oricând apela la unul din membrii echipei Domina Imobiliare pentru a primi consiliere specializată și a beneficia de un sprijin adecvat în momentul negocierii, cât și pentru a stabili cu atenție, clauzele din contract, în cazul în care ai găsit un spațiu comercial de vânzare care consideri că ar fi perfect pentru afacerea ta.

Tine-ți competitorii aproape

Atunci când pornim în căutarea unui anumit produs, ne place să știm că avem de unde alege.

Mai multe opțiuni, mai multe șanse de a lua o decizie cât mai bună, în privința produsului de care avem nevoie.

Studiază piața, vezi ce anume oferă competitorii aflați în jurul tău și pregătește o strategie de promovare mai bună, cu oferte cât mai atractive. Clienții vor compara și cu siguranță vor veni la tine, dacă pui la punct un plan diferit.

Accesul clienților

Cu cât clienții pot ajunge la tine mai usor, cu atât vor fi mai încântați de afacerea ta. Vor pleca de la tine, gândindu-se la experiența placută pe care au avut-o.

Un exemplu în acest sens, poate fi parcarea.

Chiar dacă vor exista clienți care vor vrea să cumpere de la tine, știind că nu au unde parca, este foarte posibil să nu îți mai treacă pragul.

Așadar, pune-te în locul clientului. Care sunt beneficiile de care ai vrea să ai parte, în calitate de client?

Reclama

Chiar dacă ai ales o zonă bună, spațiul este frumos amenajat și bine gândit, ofertele sunt și ele avantajoase, nu uita că ești la început de drum și nimeni în cartierul respectiv, nu te cunoaște.

Unul din cele mai importante aspecte când vine vorba despre o afacere, este răbdarea.

Afacerile ce se bucură de succes, nu se nasc niciodata peste noapte. Este nevoie de mult timp, investiții și strategii eficiente.

Ațadar, dacă te gândești să folosești bannere sau diferite anunțuri, cu scopul de a îți promova afacerea, asigură-te ca poți face asta.

Dacă de exemplu, vrei să amplasezi un banner de tip roll-up, chiar pe trotuar, verifică dacă ai nevoie de vreo aprobare de la primarie.

De reținut:

Vei avea nevoie de un anumit timp, pentru a te obițnui cu noua locație.

În acest context, faptul că potențialii clienți nu vor da năvală încă din prima zi, nu este anormal și nici descurajator, ci este absolut firesc. Însă așteaptă-te ca lucrurile să ia o întorsătură pozitivă pentru tine, în lunile care urmează, dacă alegerea pe care ai facut-o este una bună. 

Acestea au fost sfaturile noastre.

Înarmează-te cu rabdare, stabilește exact ceea ce vrei și încearcă să analizezi fiecare etapă, astfel încât să te poți bucura de rezultat, pentru un timp îndelungat.

Dacă totuși consideri că ai nevoie de ajutor specializat, de cineva care să fie alături de tine în a lua decizia cea mai bună, contactează-ne.

Ne gasești în Târgu Jiu, pe strada Tudor Vladimirescu, Nr. 48 și la numărul de telefon:  0737.800.000.

0737 800 000