La cate firme de imobiliare trebuie sa apelezi pentru a vinde o casa cu succes?

Aceasta este una dintre cele mai frecvente întrebări pe care proprietarii de imobile şi le pun, atunci când sunt puşi în situaţia de a vinde. Şi adesea, alegerea pe care ei o fac nu este tocmai cea care le va aduce cele mai mari beneficii. Iată de ce, în articolul de astăzi, ne-am propus să elucidăm “misterul exclusivităţii”.

 

Aşadar, vom discuta despre exclusivitate: ce presupune ea şi ce avantaje aduce proprietarului în comparaţie cu situaţia în care nu există exclusivitate în privinţa vânzării acelui imobil.

Dar înainte de a intra în detalii, haide să facem împreună un mic exerciţiu de imaginaţie: închipuie-ţi că te afli într-o sală de spectacole. Înainte de spectacol, organizatorii au făcut o încurcătură şi acum, pe scenă, în loc de un singur dirijor se află 3 dirijori care trebuie să dirijeze orchestra. Niciunul dintre dirijori nu a vrut să cedeze locul său şi drept urmare, acel concert se va desfăşura cu toţi cei 3 dirijori, dând indicaţii orchestrei din faţa lor, în acelaşi timp.

 

Cum crezi că se va sfârşi totul? 

Acest spectacol va ieşi mai bine ca niciodată sau spectatorii vor pleca de acolo cu o durere de cap atât de mare încât vor jura că nu vor mai călca prin acea sală de spectacole prea curând?

Înclin să cred a doua variantă. Şi îţi spun şi de ce. Fiecare instrumentist va cânta luând ca reper când un dirijor când pe altul. Şi frumosul concert se va transforma într-un zumzet de nedescris, menit să spargă timpanele audienţei.

Aşa că, dacă stăm şi ne gândim... deşi cantitatea de multe ori contează, atunci când avem de făcut o alegere... există situaţii unde mai puţin înseamnă mai bine.

Şi ca să ilustrez şi mai bine acest aspect, îţi mai dau un exemplu.

Imaginează-ţi că ai două firme. De prima dintre ele se ocupă încă de la înfiinţare acelaşi contabil. În cazul celei de-a doua firme, ai schimbat 5 contabili în ultimul an gândindu-te să profiţi de tot felul de oferte promoţionale şi să scoţi un preţ mai bun pentru serviciile de contabilitate.

Acum, dacă ai sta şi ai privi în balanţă cele două firme, care crezi că ar avea o situaţie mai clară, dacă iei actele la verificat? Cea de care se ocupă un singur contabil sau cea care a trecut prin mâinile a 5 contabili, unde fiecare are propriile interpretări ale legii şi propriul mod de organizare a actelor?

Vezi tu, nu întotdeauna mai mult înseamnă mai bine.

Şi situaţia aceasta este valabilă şi în cazul în care vrei să vinzi un imobil şi te gândeşti să apelezi în acest sens la persoane profesioniste, cu experienţă în domeniu.

Atunci când sunt puşi în situaţia de a alege între a-şi promova imobilul prin intermediul unei firme de imobiliare sau prin intermediul mai multor firme de imobiliare, sunt mulţi cei care aleg cea de-a doua variantă. Atunci când fac această alegere, ei se gândesc că îşi vor vinde casa mai repede, pentru ca, efortul cumulat al tuturor firmelor de imobiliare, pentru promovarea proprietăţii respective, este mai mare decât în cazul în care imobilul ar fi fost promovat de către o singură agenţie imobiliară.

Însă, la fel ca în exemplele pe care ţi le-am prezentat mai sus... mai mult nu înseamnă neapărat mai bine. Şi în continuare îţi voi explica în detaliu de ce eşti mult mai avantajat dacă alegi să colaborezi cu o singură agenţie imobiliară şi nu cu mai multe.

A colabora cu o singură agenţie imobiliară presupune semnarea unui contract de exclusivitate. Prin semnarea acestui contract tu îţi dai acordul ca firma respectivă să se ocupe de promovarea proprietăţii tale imobiliare, în scopul vânzării ei într-un timp cât mai scurt şi cu beneficii financiare cât mai mari pentru tine.

În baza acestui contract:

  • un reprezentant al agenţiei imobiliare va veni şi va face poze imobilului,

  • firma de imobiliare va posta anunţul cu imobilul tău pe diferite site-uri, gratuit sau contra cost (exemplu: imobiliare.ro şi olx.ro)

  • firma de imobiliare se va ocupa de promovarea offline a imobilului tău (exemplu: afişarea de bannere)

  • agenţii imobiliari vor stabili întâlniri cu persoanele care se arată interesate de ofertă, pentru ca acestea să viziteze imobilul

Vei plăti un comision firmei respective de imobiliare doar dacă, în decursul celor 12 luni (cât este valabil contractul de exclusivitate) firma îţi va găsi un client pentru imobilul tău.

În cazul în care, timp de 1 an de zile agenţia imobiliară nu ţi-a găsit un client pentru imobilul tău, tu nu trebuie să-i plăteşti niciun leu, chiar dacă ea a investit bani din propriul buget pentru a face reclamă în scopul promovării proprietăţii tale.

În cazul semnării unui contract de exclusivitate, este în interesul agenţiei imobiliare să-ţi vândă proprietatea pe care o deţii cât mai rapid. Asta pentru că: fiecare zi care trece în care agenţia nu reuşeşte să vândă imobilul tău, o costă timp, resurse financiare şi energie. 

Aşadar, este în interesul ambelor părţi ca tranzacţia să se finalizeze mai rapid şi în baza contractului semnat, ai incredere că firma de imobiliare va depune toate eforturile pentru a găsi clientul ideal pentru imobilul tău în cel mai scurt timp.

În situaţia în care încerci să îţi vinzi imobilul apelând la mai multe agenţii imobiliare, este foarte posibil să te confrunţi cu una sau mai multe dintre situaţiile prezentate mai jos:

  • potenţialul client vede anunţul tău la mai multe agenţii şi începe să-şi pună întrebarea: “De ce nu se vinde acest imobil, deşi anunţul cu el apare peste tot?”. Răspunsul la această întrebare îl face să devină reticent şi să contacteze alţi proprietari de imobile, crezând că este ceva în neregulă cu imobilul tău.

  • fiecare agenţie poate afişa preţul imobilului în aşa fel încât el să apară mai atractiv. Spre exemplu: o agenţie va afişa un preţ de 40 000 euro, o a doua agenţie va afişa preţul de 39500 euro, iar o a treia agenţie va afişa preţul de 39900 euro pentru acelaşi imobil. Citind preţurile, potenţialul client va fi dezorientat, neştiind care este de fapt oferta reală. Alţi clienţi vor încerca să negocieze cu fiecare firmă de imobiliare în parte sperând să obţina o ofertă mai bună. Şi toate acestea, în final, te vor dezavantaja.

  • agenţiile imobiliare care nu au exclusivitate pentru vânzarea acelui imobil nu vor depune prea mare efort pentru vânzarea lui. Asta pentru că, termenii contractuali sunt mai lejeri şi acest tip de contract poate fi anulat înainte de un an, indiferent de motive. Drept urmare, agenţiile imobiliare preferă să-şi canalizeze întreg efortul către acele oferte unde ştiu că, dacă vor avea sorţi de izbândă, vor încasa comisionul stabilit. Drept urmare, dacă alegi să-ţi promovezi oferta la mai multe firme în acelaşi timp, aşteaptă-te ca oferta ta să primească cu mult sub atenţia cuvenită şi să nu se investească bani în promovarea ei.

Acum că ai înţeles că, în cazul în care ai un imobil de vânzare, varianta semnării unui contract de exclusivitate te va face clar să-ţi vinzi imobilul într-un timp mai scurt şi la un preţ mai bun, nu voi încheia înainte de a-ţi mai face o precizare.

Agenţia Domina Imobiliare sau o altă agenţie?

Iată câteva argumente pentru care noi, Domina Imobiliare suntem cea mai bună alegere pe care o poţi face, atunci când ai un imobil de vânzare:

  • avem experienţă: suntem de peste 12 ani pe piaţa imobiliară şi avem peste 11 000 de clienţi mulţumiţi în baza de date

  • avem cea mai mare echipă de consultanţi imobiliari

  • avem cea mai bună prezenţă online (peste 20 000 vizite pe site lunar, 5000 fani pe Facebook, iar anunţurile noastre apar şi pe Olx şi Imobiliare.ro ) şi offline.

Contactează-ne aici! 

0737 800 000