La cate firme de imobiliare trebuie sa apelezi pentru a vinde o casa cu succes?

Aceasta este una dintre cele mai frecvente intrebari pe care proprietarii de imobile si le pun, atunci cand sunt pusi in situatia de a vinde. Si adesea, alegerea pe care ei o fac nu este tocmai cea care le va aduce cele mai mari beneficii. Iata de ce, in articolul de astazi, ne-am propus sa elucidam “misterul exclusivitatii”.

Asadar, vom discuta despre exclusivitate: ce presupune ea si ce avantaje aduce proprietarului in comparatie cu situatia in care nu exista exclusivitate in privinta vanzarii acelui imobil.

Dar inainte de a intra in detalii, haide sa facem impreuna un mic exercitiu de imaginatie: inchipuieste-ti ca te afli intr-o sala de spectacole. Inainte de spectacol, organizatorii au facut o incurcatura si acum, pe scena, in loc de un singur dirijor se afla 3 dirijori care trebuie sa dirijeze orchestra. Niciunul dintre dirijori nu a vrut sa cedeze locul sau si drept urmare acel concert se va desfasura cu toti cei 3 dirijori, dand indicatii orchestrei din fata lor, in acelasi timp.

Cum crezi ca se va sfarsi totul? 

Acest spectacol va iesi mai bine ca niciodata sau spectatorii vor pleca de acolo cu o durere de cap atat de mare incat vor jura ca nu vor mai calca prin acea sala de spectacole prea curand?

Inclin sa cred a doua varianta. Si iti spun si de ce. Fiecare instrumentist va canta luand ca reper cand un dirijor cand pe altul. Si frumosul concert se va transforma intr-un zumzet de nedescris, menit sa sparga timpanele audientei.

Asa ca daca stam si ne gandim... desi cantitatea de multe ori conteaza, atunci cand avem de facut o alegere... exista situatii unde mai putin inseamna mai bine.

Si ca sa ilustrez si mai bine acest aspect, iti mai dau un exemplu.

Imagineaza-ti ca ai doua firme. De prima dintre ele se ocupa inca de la infiintare acelasi contabil. In cazul celei de-a doua firme, ai schimbat 5 contabili in ultimul an gandindu-te sa profiti de tot felul de oferte promotionale si sa scoti un pret mai bun pentru serviciile de contabilitate.

Acum, daca ai sta si ai privi in balanta cele doua firme, care crezi ca ar avea o situatie mai clara, daca iei actele la verificat? Cea de care se ocupa un singur contabil, sau cea care a trecut prin mainile a 5 contabili, unde fiecare are propriile interpretari ale legii si propriul mod de organizare a actelor?

Vezi tu, nu intotdeauna mai mult inseamna mai bine.

Si situatia aceasta este valabila si in cazul in care vrei sa vinzi un imobil si te gandesti sa apelezi in acest sens la persoane profesioniste, cu experienta in domeniu.

Atunci cand sunt pusi in situatia de a alege intre a-si promova imobilul prin intermediul unei firme de imobiliare sau prin intermediul mai multor firme de imobiliare, sunt multi cei care aleg cea de-a doua varianta. Atunci cand fac aceasta alegere, ei se gandesc ca isi vor vinde casa mai repede, pentru ca, efortul cumulat al tuturor firmelor de imobiliare, pentru promovarea proprietatii respective, este mai mare decat in cazul in care imobilul ar fi fost promovat de catre o singura agentie imobiliara.

Insa, la fel ca in exemplele pe care ti le-am prezentat mai sus... mai mult nu inseamna neaparat mai bine. Si in continuare iti voi explica in detaliu de ce esti mult mai avantajat daca alegi sa colaborezi cu o singura agentie imobiliara si nu cu mai multe.

A colabora cu o singura agentie imobiliara presupune semnarea unui contract de exclusivitate. Prin semnarea acestui contract tu iti dai acordul ca firma respectiva sa se ocupe de promovarea proprietatii tale imobiliare, in scopul vanzarii ei intr-un timp cat mai scurt si cu beneficii financiare cat mai mari pentru tine.

In baza acestui contract:

  • un reprezentant al agentiei imobiliare va veni si va face poze imobilului,
  • firma de imobiliare va posta anuntul cu imobilul tau pe diferite site-uri, gratuit sau contra cost ( exemplu: imobiliare.ro si olx.ro )
  • firma de imobiliare se va ocupa de promovare offline a imobilului tau ( exemplu: afisarea de bannere )
  • agentii imobiliari vor stabili intalniri cu persoanele care se arata interesate de oferta, pentru ca acestea sa viziteze imobilul

Si pentru toate acestea tu... fii foarte atent te rog, pentru ca urmeaza sa iti spun ceva foarte important: tu vei plati un comision firmei respective de imobiliare doar daca, in decursul celor 12 luni ( cat este valabil contractul de exclusivitate ) firma iti va gasi un client pentru imobilul tau.

In cazul in care, timp de 1 an de zile agentia imobiliara nu ti-a gasit un client pentru imobilul tau, tu nu trebuie sa-i platesti nici un leu, chiar daca ea a investit bani din propriul buget pentru a face reclama in scopul promovarii proprietatii tale.

In cazul semnarii unui contract de exclusivitate, este in interesul agentiei imobiliare sa-ti vanda proprietatea pe care o detii cat mai rapid. Asta pentru ca: fiecare zi care trece in care agentia nu reuseste sa vanda imobilul tau, o costa timp, resurse financiare si energie. 

Asadar, este in interesul ambelor parti ca tranzactia sa se finalizeze mai rapid si in baza contractului semnat, ai incredere ca firma de imobiliare va depune toate eforturile pentru a gasi clientul ideal pentru imobilul tau in cel mai scurt timp.

In situatia in care incerci sa iti vinzi imobilul apeland la mai multe agentii imobiliare, este foarte posibil sa te confrunti cu una sau mai multe dintre situatiile prezentate mai jos:

  • potentialul client vede anuntul tau la mai multe agentii si incepe sa-si puna intrebarea: “De ce nu se vinde acest imobil desi anuntul cu el apare peste tot?”. Raspunsul la aceasta intrebare il face sa devina reticent si sa contacteze alti proprietari de imobile, crezand ca este ceva in neregula cu imobilul tau.
  • fiecare agentie poate afisa pretul imobilului in asa fel incat el sa apara mai atractiv. Spre exemplu: o agentie va afisa un pret de 40 000 euro, o a doua agentie va afisa pretul de 39500 euro, iar o a treia agentie va afisa pretul de 39900 euro pentru acelasi imobil. Citind preturile, potentialul client va fi dezorientat, nestiind care este de fapt oferta reala. Alti clienti vor incerca sa negocieze cu fiecare firma de imobiliare in parte sperand sa obtina o oferta mai buna. Si toate acestea, in final, te vor dezavantaja.
  • agentiile imobiliare care nu au exclusivitate pentru vanzarea acelui imobil nu vor depune prea mare efort pentru vanzarea lui. Asta pentru ca, termenii contractuali sunt mai lejeri si acest tip de contract poate fi anulat inainte de un an indiferent de motive. Drept urmare, agentiile imobiliare prefera sa-si canalizeze intreg efortul catre acele oferte unde stiu ca, daca vor avea sorti de izbanda, vor incasa comisionul stabilit. Drept urmare, daca alegi sa-ti promovezi oferta la mai multe firme in acelasi timp, asteapta-te ca oferta ta sa primeasca cu mult sub atentia cuvenita si sa nu se investeasca bani in promovarea ei.

Acum ca ai inteles ca, in cazul in care ai un imobil de vanzare, varianta semnarii unui contract de exclusivitate te va face clar sa-ti vinzi imobilul intr-un timp mai scurt si la un pret mai bun, nu voi incheia inainte de a-ti mai face o precizare.

Agentia Domina Imobiliare sau o alta agentie?

Iata cateva argumente pentru care noi, Domina Imobiliare suntem cea mai buna alegere pe care o poti face, atunci cand ai un imobil de vanzare:

  • avem experienta: suntem de peste 10 ani pe piata si avem peste 2000 clienti multumiti
  • avem cea mai mare echipa de consultanti imobiliari
  • avem cea mai buna prezenta online ( peste 12 000 vizite pe site lunar, 3700 fani pe Facebook, anunturile noastre apar si pe Olx si Imobiliare.ro ) si offline

Contacteaza-ne aici.